Sunday, June 5, 2011

betapa pentingnya BERAni...

"wOicchhh, sipinya! takot gile. seket agy nak tergeser ngan sebelah ."


" Bib! kan akak da kater bawa kete lek lok la,,pandang depan tu! jangan maen2 oky ."


"eh, saye sayang nyawa saye! sya mahu hidup lagi! "


"??? oPsss....haha, termati ENJEN! haha."
........................................................................................................................................

petang tadi sunggguh penat. penat dengan kerja DnT. Lama sudah aku menyepikan diri.
membawa diri yang lanO nip...Alhamdulillah seharian bersama insan2 yang tersayang,
bersama2 membuat kerja masing2. Esok KAHFI dah mule, makin banyak la tugas aku.
Kem kali ini aku ditugakan menjadi urusetia bahagian tranpOat.
So, tak pacal2 aku kene setia mengurus hal kereta. Almaklumlah orang ade lesen. haha,.

Jadi, tulah antara perbualan aku sepanjang hari ini, mengangkut kawan2 aku dari stesen bas
ke tempat berkumpul. HAha, korang mesty tergelakkan bace bualan diatas?. ada yang masih
mahu naek kereta ngan aku tak?? heee.

Tadek laaa,,actuallly aku aokay jer, cume biase la tu, lesen pun P lagi, terkapai2 di tengah jalan.
tapi aku da berani drive gergasi besa, kereta unser walid n mama itu, Kok senang juga drive unser nip,
gear rendah sahaja,! cewaahhh bajet guler kot niyh.

nak Cerita kat hampa2 sumer, satu kunci bila nak drive ialah BERANI + YAKIN pd diri.
bagi saya, 2 elemen ini cukup penting untuk kita bawa kereta.... dush2! haha
KEyakinan pada diri sendiri , tak kesa besar atau kecil kereta yang kita pandu tuu.

begitu juga keberanian ini, ianya perlu diasah. makin banyak kita bawa kereta, makin berani
kita ini. untuk bib, kalau tak berani macm mana nak mahir. betol tak?? Try untuk terus drive!
namun kadang2 agak banyak kekangan jugak laaaa...hoho. kene pandai tanggung risikO.
ang da most important, berHATI2 di jalan raya. engatlah orang tersayang.
biar lambat, asal selamat,!

dats y arini bib bukak tajuk berani, kiter perlu terus berani. =)

No comments:

Post a Comment