Thursday, January 27, 2011

:: setapak aku melangkah ::


Sedar atau tidak,cuti yang berbaki hanya tinggal 3 hari shj lagi. ummm, esOk da nak register 4 da secOnd sem...cepat nya masa berlalu..ada apa yang aku dah buat selama cuti 2 minggu ni??.. jap ea...(nak refresh balik)...^-^ first week - stay at hOme jd fully ammah,, then then secOnd week -  alhamdulillah dapat la skepeng experience jd cikgu. cikgu apa??...heehe..jd muallimah ganti selama seminggu di SERIA.

ahhhaaaa....syukur jgak la,mcm2 pengalaman dapat taw,um almaklumlah bila da jd cikgu,sekolah rendah pulak tu,macam2 hal terjadi nya...nak2 lagi kalu time kelas dengan bdak darjah satu..ya Allah,cumilll mmg cumill tiut miut gtu...tp nyer..kalu yang hyperactive niyh,berbuih aku nak jwb soklan dye, nakal la,mls pun ader,hok jnis bnyk maen lgi ade...terfikir jugak,mcm mane la cikgu2 yang len boleyh tahan n kawal??...

then,seorang mak cik tanya pada aku." bib mcm ane stkt ni jd cikgu??" aku membalas: "ya Allah,tak larat....penat jugak lah...ni pun da hilang suare, cik tOn...um..taubat ase cam tanak jd guru...penattt!!ngeeEEe"... lalu dia membalas.." sesungguhnya penat seorang guru itu terbalas la bib,sampai akhirat pahala itu dihitung,disub2 n then last skali ia akan ditotalkan. guru kerja mulia,maka beruntungkah sesiapa yang menjadi guru...tak mudah untuk menjadi guru,kesabaran dan ketulusan itu kuncinya. kerana akhirnya kita akan tersenyum riang tatkala melihat anak didik kita berjaya tinggi menggapai cita2 mereka.." aku terfikir ada benarnya apa yang dikatakan cik tOn sbentar td. memang menusuk kalbu.

guru insan mulia,mendidik kita dari kecil,payah nya mereka mengajar,memberi ilmu...(ye lah aku dapat rasai),walaupun hanya seketika seminggu ini.,,,sungguh memeritkan....TAPI.....sungguh tinggi nilainya di sisi tuhan,mereka yang berjuang memberi ilmu kepada insan seawal usia lagi,,kepada insan cilik kecik2 yang macm2 pe'el sorang2...hehe.,,,
= moga ALLAH membalas jasa kalian wahai guru2..guruku...{tadika al-ulum,sr irsyad, smakl n the futher ikip n yarmOuk uni}....syukriyyaa wa tusbeih na ala kheirr kullluu abadan abada...

aiipp,,,da melangkau jaoh la...aku nak ceriter, yang esok da nak msuk sem 2...haha...tersasul abes...
um papepun, menjelang esok,i've tO be seriOus student(alert to da studying n alsO tarbiYYAH),mama salu pesan,jgE hati,jge iMan...AyyyOo,sbb still aku wat dunnO jer. aku rase mcm nak tingkatlah,,,nak uP kit,tok seyh dah sLow2 gini,,,(frhah,plz help me k!,thnx shbtku,mOga Allah meredhai uKhuwah ini,-syukran jd pneman aku ke situ2 n sini,luv u!!moga succceee ea kamUUoOOO!)- have tO reneW ur PAradigmSe,,,plez sgt2,to sake u K!!!,,,^-^ chaiyOOk2!

see u later =).<3


No comments:

Post a Comment