Monday, January 17, 2011

~im prOud with them~

assalamualaikum...

Keluarga merupakan satu institusi yang begitu penting,terdiri dari ayah,emak,adik beradik,nenek,datuk,mak sedara,pak sedara dan semua lah..~hehe..tak terlarat nak tulis sumer..tp yang penting kalu dah keluarga tu of cOz la yang sedarah daging ngan kita,yang punya ikatan darah n maybe gene yang sama...institusi inilah yang perlu dijaga kerana kebersamman kita dengan mereka adalah ikatan yang amat baik dan begitu rapat saya kira dalam masyarakat kita pada hari ini.Namun saya terkilan tatakala melihat ada segelintir masyarakat yang tidak menghargai keluarga mereka,espcially some yOuth which withOut any cOncern n merciless dO something bad actiOn to their parent and vice versa....well,sye sbgai insan biasa mahu mengajak anda semua hargailah nikmat keluarga yang diciptakan buat kita semua. Tak semua yang kita dapat hari ini,merupakan teruk buat kita kerana kita perlu lihat dimensi orang di sekeliling kita mungkin bnyak lagi cabaran yang perlu mereka hadapi. Oleh itu,berbahagialah dengan setiap nikmat yang Allah kurniakan kepada kita....

bermula ceritanya
ehem..tercatat alkisah,mahu dikongsikan disini tentang diya = aku bersama dia,
(abOut the granddOughter of tG zainun n tG embong)
time kecik rapat sangat2,huu..mmg rapat la,time balik kampung men msak2,kejar,men mak2,mandi pantai sama2..hehee,,,,spupu perempuan da la sikit time tu,(yang ada,k farah,k aisyah , k fdhlah)..3 ini je la yang slu men2..haha...ni time kecik2...dalam berbagai hal papepun ingat lagi time tu,baju raya kita sumer mesti sama kan,yang dibelikan oleh tok..bORIA cucu tG ZAInun..mmg kiut sumer2 nyer..hehe,,,jln2 kita sama2 kutip duit raya...ahhaaa...sape bnyk skali???kowang bertiiga la..dan kne terima hakikat sye la yang paling sedikit sbab plg muda time tu...(bdak kecik tak boleh pegang duit bnyk2)!!!!....

Da meningkat besar,time sekolah menengah maseng2 sibuk ngan hal masing2,,klau jumpe je pun time gathering family sme2, tak pun time raya,,,menjdikan kita sama2 terpisah,,~uhuu,,ye ker??pisah la jugak..!!!kot,,,jgn mara taw...and dats time sye sorang je la yang maseh kicik(sek ren),,hehe...yang 3 orag tu da besar (sek men).

Then,masa berlalu..ahaa..~~semua da smkin besar,remaja,dan mempunyai jalan hidup maseng2...habes sahaja saya SPM...barula teringat kat mereka2 sumer bru sedar...k farah study di uni india course mEDIC,k aisyah kat MOnash uni sunway campus kL course pharmacy  ,and fdhlah di curtin uni miri sarawak course chemistry..~~waa...semua berjuang dengan usaha yang cukup gigih,meneruskan perjuangan terhadap bidang yang diceburi.Kalian memang hebat,semoga berjaya ya semua dengan misi dan visi masing2.

Minggu sebelum ini saya balik kampung tok saya di terengganu, berbual bual dengan tok,then tOk cerita pada saya tentang k farah, baru ini dia call tok. saya bertanya"dari india call tok??.jaoh nye ". tok cakap,k farah call ucap birthday kat tOk. cucu yang baik betol k farah ni,bgusnya...hatiku bermonolog. Setelah tok bercerita tentang perkara itu,sejenak aku terfikir orang yang cemerlang haruslah mengingati sesiapa sahaja,tak kira emak,ayah,tok,cikgu dan lain2...kerana tambah tok lagi,disitu mungkin ada keberkatan,yang Allah selitkan yang kita manusia biasa kemungkinan jarang mengetahuinya.


                              ( k farah bersama tok n tokki)

Setelah itu barula timbul rasa rindu dekat mereka semua,dan alhamdulillah semua itu penyusunan Allah,saya dapat berjumpa mereka semua time wedding spupu kami brO amir...sweet memOrise with them...seronok sangat.hehe..insyAallah mOga Allah berkati kalian semua.

                                                    
                                          ~  bersama k farah..~


                                          (si gadis manis)
                                       ~k aisya n fadhilah ~
                                

                      
         ~together we are here,celebrate da amir's wedding~

Semalam chatting kt fB dengan k farah..diya kt malaysia la skrng.cuti~~harap dpt jumpa diya....=)

No comments:

Post a Comment