Thursday, January 20, 2011

~pleasurable memOries kJD~

Pengalaman sungguh indah! Suatu yang tidak dapat dibeli mahupun dijual. Ia diabadikan pada kehidupan kita setelah sukar,pahit, manisnya sesuatu tregedi itu berlaku pada diri kita. Setiap orang kalau ditanya,sudah pastinya mempunyai kenangan tersendiri yang istimewa pada diri mereka. Kata- kata melayu ada mengatakan bahawa, jauh perjalanan, luas pemandangan. Sejenak, saya bersetuju dengan ungkapan itu,benar!Apabila jauh perjalanan kita,luas pula pemandangan kita, maka banyaklah pengalaman yang dapat dinikmati yang dasarnya ia semua menjuruskan kearah kematangan diri dan dalam menempuh ranjau kehidupan ini.

Sudah seminggu berakhir JDK 2011 berlalu,maka banyak post yang aku bace mengenai jatidiri yang diadakan mengikut 3 zON,zon Utara,zun Tengah dan zon Timur. Tapi satu zon pun saya tak sempat untuk hadirkan diri. Walaupun hasrat dihati ini tidak tercapai, namun saya berbesar hati mengucap tahniah for thOse yang semangat bertungkus lumus dalam menjayakan program ini.

Semalam,berkesempatan berjumpa dengan juniOr saya bekas jDk Besut(aisyah meira)...waaa,dengan senyum yang pnjang lebar diberikan kepada saya tatakala diceritakan pengalamannya disana sebagai  peserta. Sudah pasti ia menandakan kepuasan hatinya sepanjang keberadaannya disana . Memang banyak mOdul yang disediakan, semua yang prOfesional...mana tidaknya,saya bekas first batch jDK ini,memang tidak menafikan akan kehebatan modul yang disajikan.

Apapun saya teringat kata-kata ustaz saya, sebanyak mana sekalipun ilmu yang diberikan,kalu tidak diamalkan juga diselitkan sebagai ibadah dalam niat kita seharian,semuanya umpama debuan pasir yang tiada nilai...Jadi,buat diriku khasnya,jom kita ikhlaskan hati dalam segala amal yang dibuat...haa...(perlu cari balik mane diriku ini...heeeee)

Disini saya ingin labuhkan tirai memOri kjD saya disini =)...
Kursus Jatidiri & kesukarelawanan Remaja,
pada: 22 Dis 2009 - 7 Februari 2010,
di     : Kolej Teknologi Darulnaim & Sri Pantai Resort,Bachok.
anjuran: JAKIM, HALUAN, KTD

Sebenarnya,kursus ini banyak memberi kesan buat diri ini khususnya, waktu cuti lepas SPM, hampir 2 bulan saya peruntukkan pengisian waktu cuti saya disini. Ilmu dapat, pengalaman dapat, sahabat dapat, makanan dapat, jalan2 dapat...sumer dapat la...
paling best,hee,,,pengalaman jd penyanyi,.ahhaaa,,,tak sangke dapt masuk ke peringkat final,tak dek la menang jOhan,tp menang la,lirik terbaik. thnx grOup saya yang bertungkus lumus menyiapkan lirik di saat kita semua tak pandai pun,,,hahaha..
pastu,kat sini jugak..sy knal..amni nady,fatin husna,sobiroh...
ayoo semua larh. kalian memang hebat, sahabt2 jatidiri 09/10ku.


 my gROUp
* memOri kita bersama senantiasa bermain difikiran *
(izzah subberi,sabirah,aina,nadhira,imanina,munirah,saadah,husna manaf,affiqah)

* sahabat, mOga kamu semua bahagia senantiasa *


 * thE cHoice is in yOur Hand *


 * lagi2....memang besst!! *


* nilai ukhwah yang tiada nilai persamaan,,=) kalian dimana pun,bib dOakan kalian sehat selalu...
gapailah cita2 kalian,,,uhhuu..nnti kita jumpe lgi,pasti bib akan tabik hOrmat pada semua taw.!!!
yang penting,moga kita berjaya didunia,seiring kita bejaya dalam hal ukhrawai...*


* kenapa jadi mcm niyh sumer???haha...~  sbb Phtogrpher yang suh wat gni,,,ahhhhaaaa *


* ini hasil maskan grOup kami...thnx buat makcik zah n mak cik ani yang jd sifu smpi akhirnya,
beginilah jadinya...hehe....
cantik tak????~nmpak sdap n lazat kan?... sape2 nk tempah,boleh bersua sama saya ya...ngEE~` *


* petang ini,petang last...esok da nk balik...=)*


* thnxx mak cik zah n mak cik ani...*


 *wajah2 gembira dengan sijil jatidiri masing2!!*


* with the leader,sis munirah; which is decipline n inteligent alsO audacity one *

Akhirnya, sedar atau tidak,,,dah setahun memOry ini berlaku.tapi percayalah kenangan ini.the oNes yang saya susah nak lupakan. InsyaAllah moga Allah redha untuk prog ini bukan hanya kenangan disini malah ia terus mekar buat aku cari di mana aku sebagai seorang hamba Illahi...

No comments:

Post a Comment