Wednesday, April 27, 2011

KL book fair,nantikan khdiran saye!

Sungguh tidak sabar ke sana! InsyaAllah esok pukul 5 am akan bertolak ke KL seperti yang dirancang.
Alhamdulillah terpilih untuk pergi ke sana! Bersempena hadiah oleh SOIS kepada student2 yang dapat dekan!
EducatiOnal trip yang diketuai oleh ustzah Mardhiyah ( sIfu saya a.k.a. inspirasi saya), sungguh perancangan yang disusun sungguh mantap. Katanya trip kita esok ini bukan sekadar saja2 nak jalan. tidak sama sekali! 
Tapi punya misi dan visi yang tersendiri. katanya lagi: saya dah susun jadual pack kita, dan insyaAllah antara tempat yang akan kita lawati ialah:

1) INCEIF - THE GLOBAL UNIVERSITY OF ISLAMIC FINANCE.
http://www.inceif.org/


2)INTERNATIONAL INSTITUTEOF ISLAMIC BUSINESS AND FINANCE.
http://www.iiibf.org/

3) INTERNATIONAL SHARI'AH RESEARCH ACADEMY FOR ISLAMIC FINANCE.
http://www.isra.my/

4) ASSOCIATION OF ISLAMIC BANKING INSTITUTION MALAYSIA.
http://www.aibim.com/

Mula2, terpana juga bila ustzh cakap kita nak pergi tempat ini semua, tempat impian yang pernah manjadi idaman hati di masa hadapan untuk melabuhkan keyakinan juga ingin salurkan khidmat di sana( tapi sekadar angan2 jelah), namun doakan saya ya!
mungkin ramai masih samar2 dengan akademi institusi islamic banking. yang mana cukup lengkap susunan starategi. ye, saya sedang belajar,dan terus menjadi seorang mahasiswa yang mempunyai sasaran utama untuk terus mengembangkan sektor perbankan islam ini.
kisahnya bagaimana? bagaimana boleh saya memillih kos ini? huhu,,,bagaimana ya?.
begini, diceritakan pendeknya sahajalah ep, saya tersepit antara 2 pilihan, mahu ke kOlej D&t atau kolek ekonomi ini(kolej saya sekarang). jujur,saya tak pernah beristikharah! tidak sama sekali, cukuplah kerisauan hati menyatakan pilihan untuk melangkah ke kolej sekarang ini. Saya hanya duduk berfikir juga menanyakan kepada orang2 yang terdekat juga terus linkan pada terdekat.setelah puas untuk berada  kesempitan ini, saya mengambil keputusan untuk ke kOlej IKIp dan KOlej idaman hati itu trpaksa mejadi kos lepas saya! sungguh pedih,sedih! Namun ini yang aku pilih, jalan ini jugalah menjadi titian untuk terus mengemudi sehingga sekarang. 
sedar tak sedar hampir dua sem berlalu, juga bermakna lagi setahun untuk aku ke sana! ardul kinanah~ nantikan kehadiran saya ya! begitupun setahun ini jugalah masa untuk aku bersama insan tersayang disini, meninggalakan mereka atas dasar seoarang penuntut. bak kata seniOr saya-u.firdaus: "waktu belajar ini memamg indah! kamu tidak dapat megulanginya melainkan disitu ade manfaat nya!"
begitulah kisah saya serba sedikit! berdiri di pentas dunia sementara untuk mengejar imipian seterusnya dalam himmah untuk menilai kembali tarbiyyah diri inimarilah kita sama2 mendoakan agar hati2 kita sentiasa hidup dengan cinta ALLAh, dakwah dan tarbiyyah.
dah2!panjang pula ceritanya,hehe! esok dah nak pergi,barang2 tak kemas lagi ni, oK laaaa..salam mujahadah sekalian sahabatku,pape masalah ekonomi dan perbakan islam bolehlah rujuk kepada: prof dr habibah solehah binti ramli.^-^(insyAllah,in the future! 8@10 thun lagi  mungkin?),,hehe.


jOm pakat turun jom! moga bermanfaat hendaknya.

No comments:

Post a Comment