Sunday, February 3, 2013

kunyahan kacang

Aku lihat matanya seakan sudah layu sedangkan perjalanan kami masih 2 jam bakinya. Ohh di malam gelap sunyi gelita ini bertemankan lampu neon tinggi di sekitar highway. Aku setia menemaninya detik demi detik bersama kunyahan kacang campuran agar ngantuk yang dirasainya hilang.

Itulah rutinku bersengkang mata berbual sedaya mungkin bersama si dia .Kadang aku sengaja cabut uban di kepalanya, kadang pula aku buat-buat tumpah air la dalam kereta, ade kalanya pula macam-macam cerita yang aku beritahu. Dan akhirnya kami sampai ke destinasi yang dituju dengan selamat. Alhamdulillah.

******************
Saat ini aku bersyukur Allah kurniakan ayah sebaik walid. 
yang sentiasa menyayangi anak-anaknya walaupun dari jauh.
aku rindu beliau, yang sentiasa memberi kebahagiaan buat kami.
Moga Allah pelihara walid selamanya! ^^

No comments:

Post a Comment