Tuesday, June 12, 2012

For Sale rumah itu -2020

tajuk : For Sale!
jual-jual-jual-jual-jual.... mari siapa nak beli, murah ade, mahal ade, sedang-sedang pun ada.




Pendapatan Rakyat Malaysia Mesti RM12,000 Sebulan Untuk Beli Rumah Teres Pada Tahun 2020!!
 Hari ini sedikit yang ingin saya kongsikan bersama. Fakta diatas terus menarik perhatian saya untuk dikongsikan bersama kerana itu masalah ekonomi. masalah bersama.dan masalah kehidupan iaitu satu detik masa yang akan dilalui. 


kadang kita perlu memahami setiap propaganda yang dikeluarkan bukanlah sesuatu yang olok-olok yang boleh kita pandang enteng. mungkin terselit beribu makna tersurat yang kita tidak duga apa yang akan terjadi. Mungkin isi hati saya terlalu cenderung dengan poster ini. tidaklah ingin mengiyakan bulat-bulat dan terus percaya. tapi bimbang dan risau itu datang berkali-kali. nak ada 12,000 dalam akaun bank baru boleh ade rumah. tupun rumah teres! bukanlah rumah banglo@kondominium yang sedang rancak dikontrakkan umpama cendawan tumbuh selepas hujan.


Rezeki itu dariNYA, sumber yang hakiki setiap harta dan pinjaman kehidupan. Namun sejenak saya berfikir, bagaimana lah ekonomi setiap orang? famili? rakan-rakan saya nanti. oleh itu, marilah kita berfikir sedalamnya. bersedia dari sekarang. merancang untuk terus bijak menghadapi segala rintangan... 


moga kamu semua berjaya :)

No comments:

Post a Comment