Tuesday, January 3, 2012

aspirasi


*MAHASISWA MUMTAZ ASPIRASI UMMAH*

"Tika antum semua berada disini, lihatlah berapa ramai orang yang sedang hanyut di luar sana. malam yang menjadi tumpuan orang ramai bergembira sakan."
-akh azmi-

Kehinangan malam itu sungguh terasa. Malam yang menjadi perhatian orang ramai, malam yang menjadi kebanggaan orang ramai, malam mereka2 bergembira, malam yang dihiasi dengan warna-warni, malam yang cukup cerah dengan letupan bunga-bungaan api,  dan malam disaat semua mengira countdown menyambutnya. Juga malam yang terukir senyuman semestinya.


Saya membelek2 fb kawan, ternyata gambar sambutan tahun baru kali ini special buat mereka. tangan senang je nak tengok kegembiraan sambutan mereka. sememangnya penuh keriangan yang terpancar melalui gambar tersebut. Lihat dan terus mencari kesimpulan. hehe. tengok2 cumil lah jugak gambar bunga api. Ish, memang la cumilll, namanya bunga api. mestila cantik :)


1.1.2012
saya punya satu cita-cita dan azam:) tak banyak , cuma satu. tapi satu nilah yang mancabar sangat.
segan nak share disini >< tapi , kena barani bukan?


Saya punya cita-cita tak susah. sekadar ingin intabih pada waktu. WAKTU gergasi itu. sering pelik dengan masa, selalu sangat cepat.cepat.dan cepat. nak kejar pun takdek lah sampai peluh2. saya juga punya cita mahu menjadi insan yang *tak lambat lagi sembahyang subuh! teettttttt T_T.


macam mana nak bangun awal? ngehh...ade oarang tanya soalan tu. tapi shhhhhh! tak mau jawab! sedeih! tapi lately dapat tips : selepas bangun tido, after baca doa, baca ayat terakhir surah al-qadr. InsyaAllah.
berkesan atau tidak, mari kita cuba :) 


ya! memang kan? dah lah sekarang dah sejuk2 je. bangun2 pula hanya Allah yang tahu, beratnye mata nak bangun. tadek2! nak jugak! azam! dan cita-cita!


jangan menyerah dan terus cuba. dah besar panjang. amanah 20 itu sangat banyak. habes sem ini dah sem last :) b4 pergi sana... banyak persediaan yang perlu digarap lagi.


__________________________


*8.1 start exam final . doakan saya semua :)





No comments:

Post a Comment