Tuesday, October 6, 2020

Sk Magic dan kelebihan Jiksoo

Sejarah penapis air

Sekitar tahun 2000 Malaysia telah diperkenalkan dengan penapis air yang memerlukan bayaran lumpsum. Ketika itu wujud jenama seperti Al-Jabar, Elken, Bio Life dan beberapa jenama lain yang fungsi utamanya adalah untuk menapis air minuman daripada kotoran bendasing.

Seterusnya sekitar 2006 Cowa* diperkenalkan di Malaysia untuk pasaran penapis air pertama yang berasaskan sewaan bulanan yang memudahkan seisi rumah untuk mendapatkan penapis air. 

Seiring peredaran zaman seterusnya Cuck** hadir memasuki pasaran Malaysia dengan fokus yang sama menawarkan penapis air juga pakej bulanan yang tertentu. 

Terbaru, Sk Magic akhirnya telah menembusi pasaran malaysia sekitar tahun 2018 yang hadir dengan memperkenalkan teknolgi baru iaitu penapis air tanpa tangki serta beberapa kelebihan yang tersendiri untuk seisi rumah mendaptkan air tapisan yang bersih.

Apa beza Sk Magic dan cowa* serta cuck**? 

Serba tahu cowa* dan cuck** keduanya tidak asing lagi di Malaysia, jenama yang sentiasa gah dan popular yang menawarkan tapisan air yang baik.

Saya tidak ingin menjatuhkan keduanya, kerana setiapnya ada kelebihan tersendiri. Malah di rumah mak saya juga ada tapisan air cowa* dan dapat rasakan manfaat air tersebut.

Satu point yang ketara membezakan Sk magic dengan yang lain adalah dengan telnologi Jiksoo. Jiksoo adalah perkataan korea yang memberi maksud sentiasa mengalir. Dalam erti lain ianya mengetengahkan sistem tidak bertangki yang mentadangkan manfaat lain kepada pengguna. 

Teknologi jiksoo Sk magic - tidak bertangki

Seiiring peredaran zaman serta teknologi, Sk Magic muncul dalam pasaran Malaysia dengan membawakan teknologi Jiksoo iaitu tidak bertangki (tankless). Teknologi ini adalah pertama berada dalam pasaran Malaysia yang menyediakan air tanpa had atau limit.

Apa yang anda perlu tahu apabila tapisan penapis air ini direka berteknologi sebegini, maka ianya dapat memberi lebih banyak manfaat dan kelebihan tersendiri. Antanya ialah: 

1. Penjimatan eletrik yang baik. Ini kerana, sistem tapisan air tidak lagi memerlukan tangki untuk memanaskan atau menyejukkan air tersebut. Malah apabila air diperlukan sahaja, air akan mengalir terus dan dapat diminum dengan suhu yang diinginkan. 

2. Design penapis air yang slim iaitu 7cm lebarnya dapat menjimatkan ruang dan keadaan. Kontemporari kini dengan ruang dapur yang minimalist menjurus untuk kita memadatkan susuatu yang kecil molek, jadi design penapis air jiksoo yang slim dapat dipandankan dengan baik.

3. Suhu air 6-7 suhu iaitu air sejuk, panas, biasa dan suhu susu bayi. Tambahan jiksoo Rich mempunyai ais besar dan kecil, yang dapat memudahkan urusan harian kita daripada keluar membeli atau mencari ais. Suhu untuk susu bayi ini dapat memudahkan kaum ibu membuat air susu anak anak malah kaum ayah juga dapat saling bantu membantu untuk kemudahan yang ada. 

4. Smart watering? Apa itu smart watering? Ia adalah kawalan jumlah air yang keluar setiap pengambilan dan pemintaaan. Rekaan khas smart watering jiksoo terdapat : 120 ml, 500ml, 1000ml dan 1500ml. Ini dapat mengawal dan mengetahui jumlah air yang ditekan dan apabila siap air akan berhenti secara sendiri. Ohhhh so, tak perlu lagi sukat berapa air yang keluar, kerana kita boleh memelih mengikut keperluan yang dimahukan ketika itu.

5. Child friendly button khusus direka untuk anak anak kecil mudah menekan minum air, tanpa bantuan dan pengawasan ibu bapa. 
Anak anak dapat berdikari dengan disiplin meminum air sendiri sahaja sekarang. Paling penting button tersebut tidak akan mengeluarkan air panas, kerana sudah di salurkan air masak atau biasa sahaja. Jaminan selamat untuk anak anak daripada terkena air panas. So cute, anak2 dapat minum air sendiri dengan cawsn comel mereka, dan air yang keluar telah ditetapkan sebanyak 120ml sahaja.

6. Jiksoo ade kelebihan istimewa iaitu mempunyai auto steril, yang berfungsi membasmi kuman di sekitar corong air. Ia amat penting ya agar air yang kita minum sentiasa dibasmi kuman setiap 2jam. Dah lah servis Dan tukar filter free setiap 4bulan ni tambah dengan steril, maka terjamin kebersihan air yang kita minum, Insyaallah.

Saya rasa setakat itu sahaja perkongsian ringkas saya. Kepentingan minum air ditapis amat penting sekali. Saya juga telah berpengalaman ada sendiri mesin penapis air ini dirumah dan terbukti semua kelebihan diatas dapat dirasai dan dicapai bersama.

Untuk sebarang kemuskilah, pertanyaan serta info lain, boleh hubungi saya di talian 0132600202. Wasap boleh, call pun boleh untuk dapatkan promo terkini yang murah, menguntungkan dan memudahkan. 

Terima kasih,
Agent jiksoo Sk Magic,
Penapis air bersih,halal dan canggih Malaysia.

#kelebihanjiksoo #kelebihanskMagic #promojiksoo #promorich #kelebihanrapi #kelebihanhyper #kelebihanrich #perbezaanjiksoocowaycuckoo #mesintidakbertangki #kelebihantidakbertangki








No comments:

Post a Comment