Thursday, October 25, 2012

antara satu

Bismillah.
Sudah hampir sebulan lebih penghijrahan ini. 
orang tanya , kenapa antara banyak2 negara , awak pilih di negara ini? =.=
kenapa dan kenapa? 
hmm, saya jawab : sebab pengalaman.
saya sangat mengaharapkan pengalaman disini dapat memberi makna dalam kehidupan .
Yakinlah Allah campakkan kamu dimana sekalipun,
ada hikmahnya. cuma kita yang kena carinya.

Hari-hari disini agak berbeza dari biasa di sana. Kalau disini pukul 5-6 dah nak maghrib. ohhh bile malam pukul 9 mula la dah rasa mengantuk, padahal baru je malam. Satu hari saya keluar dari sakan (asrama) untuk ke kelas. ohhh sungguh sejuk! tapi ni baru sedikit.
Alhamdulillah kehidupan pembelajaran disini sekadarnya boleh saya masuk. Mungkin disebabkan terbiasa dengan keadaan di kolej Ikip sebelumnya. 

Disini tiada lagi bus yang jemput. tiada lagi ,masa untuk tunggu bus, beratur panjang2 dan sebagainya. Syukur, university sangatlah dekat dengan sakan, jalan 7-10 minit dah sampai. kalau malas naik teksi =.= , hehe tapi padahal sangatlah dekat.

Makan pula macam mana ya? hee.pertumbuhan badan baik ke kat sana?  setakat ni boleh la hidup. alhamdulillah:) makan pun best sangat! serius macam2 ade. jangan risau. Saya ceritakan kepada kak waheeda, bib da rase semua makanan arab kat sini...*cehh, konon laaa.. hehe.

to be continue.. esok nak pergi jalan2 jordan :)

No comments:

Post a Comment